پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این هفته هم روز اول با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما میرسیم،خبرهایی از لغو سفر روحانی به قم بخاطر انتقادات مراجع تقلید، تشکیل اتحادیه رسمی برای یک فعالیت غیر قانونی در بازار ارز، اعتراف یک مجری به حماقت و بیسوادی، موضع گیری دفتر ریاست جمهوری علیه مشاور معاون روحانی، کوچه علی چپ پیدا شد، نظر غرضی درباره عدم انصراف مردم و بازگشت جریان مشکوک ترویج بی‌حجابی با طرحی جدید.

ازبازگشت جریان مشکوک ترویج بی‌حجابی و اعتراف خاتمی به اشتباه او وموسوی تا  فروش کتاب مستهجن در نمایشگاه کتاب و ماجرای مدرسه علمیه ناطق نوری


***دستورالعمل جدید برای افزایش قیمت مجدد مسکن مهر

دستورالعمل جدیدی برای افزایش قیمت مسکن مهر در حال بررسی است که بر اساس آن دو دستورالعمل‌ قبلی فسخ می‌شود و طبق دستورالعمل سوم، قیمت‌ هر واحد محاسبه و اعلام خواهد شد.
قیمت مسکن مهر تا کنون طی دو مرحله افزایش یافته که مرحله اول آن در نیمه دوم سال 91 بود که 13 درصد به قیمت‌ این واحدها افزوده شد و مرحله دوم افزایش قیمت سال گذشته بود که بسته به وضعیت ساخت هر پروژه در هر شهر اعمال شد اما طی یک - دو ماه اخیر انبوه‌سازان با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و دستمزد کارگران خواستار افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر شده‌ و تاکید دارند که دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر باید با شفاف‌سازی جزئیات اجرایی شود.
ایرج رهبر - رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران - درباره نحوه محاسبه مابه‌التفاوت هزینه‌های ساخت پروژه‌های مسکن مهر گفت: این دستورالعمل آیتم‌های مختلفی دارد که باید دنبال شود چون این آیتم‌ها به صورتی است که تعبیرهای یکسانی از آن وجود ندارد لذا باید جزئیات آن به صورت شفاف و یکنواخت اعلام نهایی شود.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه با ابلاغ این دستورالعمل،‌ دستورالعمل‌های یک و دو از بین می‌رود، افزود: قرار است در اولین فرصت در جلسه با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر جزئیات، شفاف‌سازی و اعلام شود.
*** فهرست اسامی بدهکاران بانکی دست خود بدهکاران
موضوع بدهی های معوق بانکی اکنون تقریبا بیش از یکسال است که دامان سیستم بانکی را گرفته است و آتش آن نه تنها به بانکها، بلکه به بخش تولید کشور نیز سرایت کرده است و صاحبان صنایع و کارخانجات را از داشتن نقدینگی برای چرخاندن چرخ صنعت و تولید کشور محروم کرده است.
بر اساس آمار موجود که بانک مرکزی منتشر کرده است رقم معوقات و در واقع بدهی به بانکهای کشور در حدود 80 هزار میلیارد تومان است. اما این 80 هزار میلیارد تومان دست چه کسانی است و چگونه این میزان بدهی در سیستم بانکی کشور به وجود آمده؟ بدهی که تدریجا تبدیل به یک بحران اساسی میشود زیرا آنگونه که مشخص است، تنها پای مسائل اقتصادی نیز در میان نیست و ابعاد سیاسی آن نیز پر رنگ است.
پیش از این و در دولت قبل اینگونه عنوان میشد که بخش مهمی از این بدهی های کلان مربوط به وام و تسهیلاتی است که بخش تولید کشور دریافت کرده است و اکنون از باز پس دادن آن عاجز شده. موضوعی که البته اتاق بازرگانی به شدت آن را تکذیب کرد.
بر اساس آمار اتاق بازرگانی، از رقم 80 هزار میلیارد تومان بدهی تنها 5 درصد آن مربوط به معوقات بخش تولید است و در واقع 95 درصد متعلق به افرادی به غیر از فعالان بخش اقتصادی است. اما اگر تولید و فعالان اقتصادی تنها 4 هزار میلیارد به بانکها بدهی دارند، الباقی یعنی معادل 76 هزار میلیارد از بدهی به بانکها دست چه کسانی است؟
محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به یک موضوع قابل توجه اشاره کرده است. موضوعی که البته نمونه های مشابه آن را در خصوص معوقات پیش از این نیز شنیده بودیم، اما اشاره صرامی جای تامل اساسی دارد.
وی درباره علل عدم انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانکی گفته است: بدهکاران دانه درشت‌ به سیستم بانکی کشور به راحتی قابل شناسایی هستند، اما به دلیل اینکه اسامی در اختیار برخی ها قرار گرفته که خودشان نیز به بانک ها بدهکارند، در عمل به این موضوع رسیدگی جدی نمی شود.
وی در خصوص چگونگی شکل گیری این رقم از معوقات گفته: متاسفانه برخی از شخصیت های حقیقی و حقوقی که در بدنه دولت ها حضور داشته اند به اسم شرکت های وابسته و شبه دولتی با لابی گری توانسته اند بدون ارائه ضمانت و وثیقه به بانک ها، تسهیلات و وام های کلان دریافت کنند و این موضوع باعث شده که وصول بدهی بانک هامشکل شود.
اشاره صرامی به اینکه خود بدهکاران بزرگ بانکی فهرست اسامی را در اختیار دارند، از آن دست مسائلی است که باعث شگفتی است. در سال 89 وزیر اطلاعات وقت، حیدر مصلحی با اشاره به فهرست بدهکاران کلان به سیستم بانکی اشاره کرده بود که نام برخی آقازاده ها نیز در این فهرست دیده میشود. وی بیان کرده بود که این فهرست شامل نام افراد حقیقی و حقوقی است و و همه این افراد برای طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی سپرده میشوند.
در سال 91 که موضوع بدهی های کلان بانکی به اوج خود رسید شاهد آن بودیم که اظهار نظرات متفاوتی در خصوص بدهکاران صورت میگرفت. برخی تعداد آنها را 300 نفر اعلام میکردند و برخی دیگر 160 نفر. گویا درخواست های قوه قضاییه از دولت وقت و بانکها برای اعلام اسام بدهکاران نیز بی پاسخ مانده بود تا اینکه در نهایت در اردیبهشت 92 سازمان خصوصی سازی با اعلام فهرستی شامل 112 بدهکار بزرگ به سییستم بانکی به بانک مرکزی، خواهان محرومیت آنها از دریافت تسهیلات شد!
در بهمن ماه سال قبل کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد که 173 مورد بدهی کلان بالای 50 میلیارد تومان نزد سیستم بانکی وجود دارد که اغلب شرکتها هستند و 61 مورد نیز بدهکاران 100 و 1000 میلیاردی هستند که اطلاعات آنها نزد سیستم بانکی وجود دارد.
اکنون حدود 4 سال از موضوع بدهی های بانکی کشور میگذرد و هیچ اقدام جدی در خصوص این مطالبات معوق که منجر به فلج شدن بخش تولید و صنعت و در عین حال بروز تورم در کشور شده است صورت نمیگیرد و نه تنها اقدام جدی صورت نگرفته بلکه گفته میشود که دارندگان اسامی بدهکاران خود از بدهکاران درشت بانکی هستند.
***تشکیل اتحادیه رسمی برای یک فعالیت غیر قانونی در بازار ارز
در پی کلاهبرداری تعدادی از دلالان سکه و ارز که به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت سفته بازی در محدوده سبزه میدان بازار تهران می نمایند تعدادی از این دلال ها در پی راه اندازی هیات امنا و اتحادیه هستند.
در حال حاضر تعداد شش نفر از افراد سرشناس این بازار دلالی به عنوان هیات امنا و معتمد انتخاب شده اند.
متصدیان این صنف، دو طرح زیر را جهت فعالیت خود مطرح نموده اند؛
1-اعضا می بایست به منظور فعالیت در این بازار مبلغ 100 تا 150 میلیون تومان در صندوق نزد هیات امنا وثیقه بگذارند و مبلغ ودیعه نیز به منظور پشتوانه مالی و یا احیانا پرداخت ضرر و زیان است.
2- جهت انجام معاملات، افراد توسط هیات امنا ابتدا تایید شوند و طرفین معامله مبلغی را به عنوان کمیسیون به هیات امنا پرداخت نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تقلب و کلاهبرداری در معامله نیز هیات امنا ملزم به جبران ضرر است.
تشکیل اتحادیه دلالان ارز و سکه در حالی صورت می گیرد که در قانون بیان شده است فعالیت ارزی خارج از شبکه بانکی فقط از طریق صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی و فعالیت های سکه طلا نیز از طریق اتحادیه طلا و جواهر امکان پذیر است.
*** عامل شناسایی ویروس های هسته ای جابه جا شد؟
در حالی که اخبار مختلفی از برکناری دانشمندان هسته ای منتشر می شود و مسوولین سازمان انرژی اتمی برخی از این موارد را تکذیب می کنند اخیرا در این سازمان شایعه ای مبنی بر جابه جایی شناسایی کننده ویروس در سازمان انرژی اتمی منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، شایعه ای در سطح سازمان انرژی اتمی منتشر شده که دکتر« خ» که مسوول بخش حساسی از پروژه غنی سازی در تاسیسات نطنز بوده و ویروس اکستاکس نت را شناسایی و مهار کرده است، چندی پیش از جابه جا شده است.
خبرنگاردر تماس با روابط عمومی این سازمان نتوانست از صحت و سقم این موضوع، اطلاع دقیقی به دست آورد.
عباسعلی منصوری آرایی یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اخراج برخی دانشمندان هسته ای از سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: آنچه در سایت نطنز اتفاق افتاده چیزی به نام اخراج به بنده گزارش نشده است فقط جابجایی رئیس سایت بوده که در زمان ریاست آقای عباسی بنا بود این اتفاق صورت بگیرد و در زمان حکم ایشان هم زده شده بود و دکتر صالحی صرفا این حکم را عملیاتی نموداند.
صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در این زمینه گفته بود: تمام جنجال ها درباره اخراج نیروها مربوط به شش تن است، هیچ یک از این شش نفر استخدام رسمی سازمان نیستند. سه تن از این نیرو ها هنوز در حال همکاری هستند و در سمت های خود ابقا شده اند. حکم آن ها تمام شده بود، ولی من آن ها را ابقا کردم. می ماند سه تن دیگر که یکی از اینها تا چند هفته قبل در سمتش بود و ما او را ابقا کرده بودیم. ما ایشان را در دوره قبلی که من ریاست سازمان را داشتم، مدیر یکی از شرکت ها کردیم و این بار هم حکم ابقای وی را دادم؛ ما پس از آمدن، برخی از معاونان را جابجا کردیم. این مدیر عامل شرکت گفت که من با معاون جدید کار نمی کنم. این معاون هلدینگ شرکت مادر را در اختیار دارد. معاونی که مدیر شرکت حاضر به همکاری با وی نیست یک استاد تمام و صاحب چند نشان دولتی از دولت هشتم و نهم است و مورد تفقد مدیران نظام قرار گرفته. بحث یوسی اف اصفهان مدیون فوق لیسانس ایشان است که شخصیتی بزرگوار است که نامش را بسیاری نشنیده اند و داعیه ای هم ندارد. در این میان مدیر شرکت نامبرده، تأکید دارد من با این معاون حاضر به همکاری نیستم و می گوید، معاون خود را کنار بگذارید.
***لغو سفر روحانی به قم بخاطر انتقادات مراجع تقلید
سفر حسن روحانی به قم به علت عدم دستیابی به برخی اهداف اولیه از جمله هماهنگی با دفاتر مراجع تقلید به تعویق افتاده است.
ظاهراً دولت در پی آن بوده ‌است که خبر ملاقات رئیس‌جمهور با مراجع تنها از کانال تیم رسانه‌ای دولت منتشر شود و احتمالاً انتقادات مراجع و علما منعکس نشود که دفاتر بعضی از مراجع از جمله ‌آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی زیر بار نرفته‌اند و اظهار داشته‌اند که آقایان در حوزه فرهنگی و هسته‌ای حرف‌هایی دارند و هم حمایت‌ها و هم نقد‌ها باید منتشر شود.
اطرافیان دولت به خاطر اینکه این اولین سفر رسمی رئیس‌جمهور به قم است، تلاش دارند تا حد ممکن این سفر یک سفر مثبت باشد.
***حسن روحانی توسط سازنده فیلم تبلیغاتی اش تهدید شد
پس از آنکه خبر بستری شدن میر حسین موسوی، یکی از سران فتنه در بیمارستان منتشر شد، دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی با ذکر خاطره ای از روزهای قبل از انتخابات نوشت:
«از خیابانِ ثارالله سرازیر شدیم پایین. پیچیدیم تویِ خیابانِ مقّدسِ اردبیلی. بعد از کنار ساختمانِ اجلاسِ سرانِ کُنفرانسِ اسلامی دور زدیم و… اتوبانِ چمران را ادامه دادیم. من رانندگی و کارگردانی می‌کردم. دکترحسنِ‌ روحانی بر صندلیِ کناری نشسته بود. بر صندلیِ عقب سه نفر نشسته‌بودند. نفرِ وسطی، سیّدعلی‌میرفتاح بعضی از سئوالات را می‌پرسید. در سمتِ چپ و راست او فیلمبردارهایمان، یکی تصویر آقای روحانی و دیگری انعکاسِ تصویر او در آینهِ جلو را می‌گرفت. و عقب‌تر از همه دکترحسام الدین‌آشنا نشسته و گاه راهنمایی‌هایی‌ می‌کرد. ماشینِ محافظِ‌ها دنبال‌مان می‌آمد و ما عمدا بیسیم همراه‌مان را خاموش کرده‌بودیم مبادا پیام اعتراض‌شان به آن شبگردیِ دیرهنگام مجبور به بازگشت‌مان کُند… این‌ها را عمدا می‌نویسم که ببینی همه ی جُزئیاتِ آن‌شب را یادم هست.
در راه چندبار نگارنده و دیگران، پُرسیدیم : فُلانی، بخشِ بُزرگی از این مردم به اُمیدِ رهایی محصورین به شُما دل می‌بندند امّا مگر چه می‌تواند بکند در این میانه، رئیسِ قوّهء مُجریّه؟ و ایشان هربار پاسُخ داد: رئیسِ‌جمهور مطابقِ قانون رئیسِ شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی است، شما قدرت‌اش را در حل این قبیل موارد دستِ‌کم نگیرید.
و… حالا، برادرِ گرامی‌ام، جنابِ آقایِ دکترحسنِ روحانی، ریاستِ معززِ جمهوریِ‌اسلامی‌ایران و ریاستِ محترم شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی کشور، که خُدا می‌داند چقدر دوست‌تان داریم …، قسم به همان شب، که اگر تارِ مویی از سرِ میرحسینِ‌موسوی کم شود و احیانا شبی چون امشب در راهِ بیمارستانِ قلبِ تهران جان‌دهد و خلاص‌شود، اینجانب به عنوان عضوِ سابقِ ستاد انتخاباتی‌تان، صرفا شُما را مسئول می‌داند.»
***علت برنامه زنده تلویزیونی حسن روحانی از نگاه واشنگتن پست
روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی با عنوان " رئیس جمهور ایران به دنبال ساکت کردن منتقدان است" نوشت:
رئیس جمهور ایران با انجام یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم ایران، تلاش کرد تا منتقدان خود در تمامی گروه ها و احزاب، که بر این باورند دولت روحانی در طول این یکسال نتوانسته به قول هایی که داده است عمل کند، را ساکت کند.
هدف اصلی برنامه زنده تلویزیونی رئیس جمهور در روز گذشته این بود که حمایت عموم مردم را دوباره بدست آورد، حمایتی که به خاطر ادامه یافتن مشکلات اقتصادی و ادامه یافتن تحریم های بین المللی کاهش یافته است.
این روزنامه آمریکایی بعد از اشاره کامل به صحبت ها حسن روحانی به یارانه ها پرداخت و نوشت: در اویل ماه جاری نیز رسانه های دولتی از مردم ایران خواستند تا از ثبت نام یارانه به طور داوطلبانه انصراف دهند که این امر موفقیت آمیز نبود و 95 درصد از مردم ایران برای دریافت یارانه ثبت نام کرده و خواستار دریافت یارانه شدند. این رویداد نیز با افزایش قیمت بنزین همراه بوده که می تواند تورم کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد.
واشنگتن پست در ادامه نوشت: با وجود افزایش نارضایتی ها از حسن روحانی در قبال سیاست های اقتصادی کابینه او، رئیس جمهور همچنان معذرت خواهی نکرده است و پافشاری او بر این است که تصمیمات دولت او در زمینه کاهش هزینه ها، لازم است.
***اعتراف یک مجری به حماقت و بیسوادی
"مسعود صدر" مجری شبکه سلطنت طلب "پارس" در اعترافی که نشان از حقیقت داشت، به حماقت خودش اقرار کرده و در دفاع از کسی که جزو خائنین به مملکت به حساب می آید سنگ تمام گذاشت.
وی با اشاره به وقایع قبل از انقلاب گفت: «امروز اگر کسی از من با تمام بی شعوری و بیسوادی و حماقتی که در وجودم هست سؤال کند که شما در تمام تاریخ 35 سال گذشته چه شخصی را لایق مدیریت برای کشور ایران معرفی می کنید، قدر مسلم نام "تیمسار مدنی" در صدر جدول قرار خواهد گرفت و من او را معرفی می کردم.»
به نظرمی رسد اعتراف و اقرار این عنصر سلطنت طلب به بی شعوری و بیسوادی و حماقت خود، کاملا صحیح و بجا باشد. نگاهی گذرا به پیشینه "تیمسار مدنی" می تواند این مطلب را روشن سازد.
تیمسار مدنی اولین وزیر دفاع بعد از انقلاب بود که در کابینه مهندس بازرگان کار خود را شروع کرد و در دورانی که کشور با اشرار و احزاب مختلف داخلی و خارجی درگیر جنگ بود، در تصمیمی ناگهانی و زیانبار اعلام کرد مدت زمان خدمت سربازی باید به یک سال کاهش یابد. او همچنین خبر از طرحی داد که بر اساس آن می باید تعداد پرسنل ارتش کاهش داده می شد.
همچنین دانشجویان خط امام بعد از فتح لانه جاسوسی آمریکا، مدارک و اسنادی را کشف کردند که نشان از جاسوسی تیمسار مدنی برای شیطان بزرگ داشت.
***هاشمی رفسنجانی به عربستان می رود
روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" در گزارشی پیرامون رابطه ایران و عربستان و تلاش های برخی طرف ها در هر دو کشور برای بهبود این رابطه و رفع اختلافات نوشت: «این روزها رسانه های ایرانی و عربی دوباره از احتمال سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به ریاض خبر می دهند. سفری که اولین نتیجه آن بهبود رابطه ایران و عربستان از پس تیرگی کم نظیر روابطشان در چند سال گذشته است.»
رای الیوم افزود: «ایجاد آرامش در لبنان و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، حل بحران سوریه و کاهش فشارهای عربستان بر عراق و دولت مالکی و همچنین توسعه و امنیت در منطقه خارومیانه را می توان از مهم ترین نتایج منطقه ای سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران به عربستان برشمرد که با وجود روابط دوستانه و احترام متقابل هاشمی و ملک عبدالله چندان دور از دسترس به نظر نمی رسد.»
این روزنامه ادامه داد: «نکته مهم در ارتباط با سفر احتمالی هاشمی به ریاض این است که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز در آخرین مصاحبه خود با روزنامه لبنانی السفیر به این موضوع اشاره کرده و گفته است که به ایجاد رابطه بین ایران وعربستان خوش بین است و انتظار دارد که بهبود این رابطه به زودی اتفاق می افتاد.»
در همین رابطه روزنامه الجمهوریه با بیان اینکه منابع آگاه در تهران و ریاض از سفر قریب الوقوع هاشمی رفسنجانی به عربستان سعودی خبر می دهند، افزود: «به نظر می رسد با وجود تمام این نشانه ها در داخل و خارج از ایران، باید بزودی شاهد سفر هاشمی به عربستان باشیم، مگر آنکه محافظه کاران دو طرف تمایلی به این روابط نداشته باشند.»
***بوکوحرام دختران گروگان را فروخت
وب سایت شبکه خبری "فرانس24" نوشت: گروه اسلامی "بوکو حرام" و حمله تکان دهنده آنها و دزدین 130 دختر بین سن های 12 تا 17 سال از مدرسه، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است: ناتوانی دستگاه های دولتی و دادن اطلاعات متناقض درباره این گروه و قربانیان به خشم افکار عمومی دامن زده است و مردم و خانواده قربانیان تظاهرات گسترده ای را در مقابل مجلس برپا کرده اند.
یکی از بزرگان محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که این گروه برخی از دختران را به قیمت 12 دلار و به عنوان همسر به نیروهای جهادی که در کشورهای همسایه "چاد" و "کامرون" حضور دارند فروخت، البته دولت هنوز این خبر را تأیید نکرده است.
در پایان این گزارش آمده است: در کشور نیجریه، اکثر مسلمانان در شمال و مسیحیان در جنوب این کشور زندگی می کنند و اقدامات بوکو حرام ممکن است به جنگ های قومی و تجزیه کشور منجر شود.
***موضع گیری دفتر ریاست جمهوری علیه مشاور معاون روحانی
در پی انتشار خبری از قول مشاور معاون اجرایی رییس جمهوری در خصوص برنامه جدید دولت برای انصراف از دریافت یارانه ها در برخی رسانه ها، یک مقام آگاه در ریاست جمهوری اعلام کرد که نامبرده صلاحیت اعلام برنامه های دولت در این موضوع را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه سیاست ها و برنامه های دولت در موضوع ثبت نام یارانه ها از طریق مجاری رسمی و سخنگوی دولت اعلام می شود، گفت: رسانه ها در انتشار اخبار مربوط به برنامه های دولت صرفا به انعکاس منابع رسمی و موثق اقدام کنند.
****سید محمد خاتمی: هم من و هم موسوی اشتباه کردیم
خاتمی در جمع خصوصی اصلاح‌طلبان رفتار فتنه‌گران در روز عاشورای سال 88 و مردم خداجو خواندن آنها از سوی موسوی را اشتباه توصیف کرده است.
وی با اشاره به بی‌حرمتی به روز عاشورا و پاره کردن عکس امام خمینی(ره) گفت: ما در برخورد با هر دو موضوع اشتباه کردیم.
سید محمد خاتمی در جمع برخی از اصلاح طلبان افزود: موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین(ع) را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد. ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها از فضا سوء استفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو! بیایند و به امام حسین(ع) توهین کنند. همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.
***اهانت خواننده مست به مسلمانان
یکی از اعضای گروه موسیقی آلمانی «اسکورپیونز» که خواننده پس زمینه کنسرت های این گروه است، در دبی بازداشت شد.
به گزارش رسانه‌های امارات متحده عربی، پلیس دبی "جیمز کوتاک" یکی از اعضای گروه مذکور را به جرم "رفتار ناهنجار" بازداشت کرده است.
بنا بر این گزارش‌، جیمز کوتاک که اصلیتی آمریکایی دارد و از سال 1996 به این گروه موسیقی آلمانی پیوسته، به اتهام اهانت به اسلام، مستی و نشان دادن انگشت وسط بازداشت شده و باید یک ماه در زندان بماند.
اما از آنجا که دیوار حاشا بلند است، سایت بی بی سی فارسی در این باره نوشت: «آقای کوتاک، 51 ساله، تنها پذیرفته است که الکل نوشیده اما دو اتهام دیگر را رد کرده است. جیمز کوتاک با رد این اتهامات گفته است که او "هیچ گاه به مسلمانان و اسلام توهین نمی کند حتی اگر مست باشد".»[!]
***لابی گری دلال صهیونیست برای شبکه لندنی
شفاف سازی منابع مالی رسانه ها یکی از ارکان مهم در راستای جلب اعتماد مخاطبان است. بینندگان شبکه های ماهواره ای (به عنوان گونه ای تأثیرگذار از رسانه) طبعا باید بدانند هزینه های شبکه ای که تماشایش می کنند از کجا و چگونه تأمین می شود؛ چراکه این آگاهی در قضاوت مخاطبان راجع به بیطرفی و استقلال آن شبکه مؤثر است.
نظر به حساسیت و اهمیت این موضوع، بیشتر شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب -اگرچه بر خلاف میل ذاتی- وادار به شفاف سازی درباره منابع مالی خود شده اند؛ چنانکه تلویزیون های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی مثل بی بی سی و صدای امریکا (که مستقیما از سوی دولت های انگلیس و ایالات متحده تأمین مالی می شوند) بارها مجبور شده اند در برنامه های زنده به منابع تأمین مالی شان اشاره کنند.
علنی شدن همین واقعیت -یعنی وابسته بودن به دولت های بیگانه- نیز تأثیر قابل توجهی در ریزش مخاطبان این شبکه ها داشته است.
اما شبکه لندنی "من و تو" برای در امان بودن از این مشکل، منابع مالی خود را از بدو فعالیت تا کنون مخفی نگاه داشته و کنجکاوی در این خصوص را با پاسخ تکراری "اسپانسرهای خصوصی" رفع و رجوع می کند.
"سعید کریمیان" مدیر تلویزیون ماهواره ای «جم» (GEM.tv) که پیش تر گزارش های افشاگرانه ای درباره رقابت و اختلافات متعدد وی با مدیران شبکه من و تو منتشر شده است، طی بیانیه ای در وبسایت شخصی خود از دلالی افرادی همچون "امیرعباس فخرآور" برای جذب بخشی از بودجه «من و تو» پرده برداشت.
مدیر شبکه جم با حمله به برخی تلویزیون های دولتی که به هر دری می زنند تا بودجه ثابتشان را حفظ کنند یا آن را افزایش دهند، تصریح کرده: «ارتباط مدیرهای بعضی از شبکه ها با امیرعباس فخرآور، شخصی با لابی های مختلف در کنگره آمریکا و پارلمان انگلستان، نشان می دهد که چگونه تلویزیون داری تبدیل به دلالی برای عده ای شده است.»
***فروش کتاب مستهجن در غرفه آلمان
در روز اول نمایشگاه اخباری از نمایشگاه کتاب مخابره می‌شد که نگرانی دلسوزان فرهنگی را به دنبال داشت.
برخی از این اخبار به شرح زیر است:
* علیرغم اعلام وزارت ارشاد مبنی بر عدم مجوز به مجموعه ترانه‌های حبیب خواننده لس‌آنجلسی متصدی غرفه نصیرا از احتمال عرضه این کتاب در سه روز آخر نمایشگاه خبر داد.
* فروش آثار شخصی صفی عیلشاه آخرین قطب سلسله صفی علیشاهی توسط انتشارات این فرقه در نمایشگاه کتاب جریان دارد.
* کتابی در غرفه کشور آلمان عرضه می‌شود که حاوی تصاویر مستهجن از مجسمه‌ها و نقاشی‌ها می‌باشد.
* کتب صمد بهرنگی از نویسندگان پان ترکسیم در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. آثار این نویسنده قبل و بعد از انقلاب ممنوع بوده است.
*فراخوان رسانه‌ های ضدانقلاب برای شرکت در مراسم رونمایی کتاب «ملت‌ها چگونه شکست می‌خورند» با ترجمه محسن میردامادی و محمد حسین نعیمی‌پور از زندانیان فتنه 88. این کتاب توسط نشر روزنه در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود و توسط این دو در بنده 350 اوین ترجمه شده است.
* کتابی با عنوان «زن؛ رهایی از وابستگی به مردان» در نمایشگاه کتاب عرضه شده است که عنوان این کتاب از شعار زنان فمینیست آسمانی گرفته شده است.
***شیوع عرفان های کاذب در بی بی سی
برنامه "پرگار" شبکه بی بی سی فارسی در برنامه این هفته خود به موضوع «عرفان های نوظهور در ایران» پرداخت.
طبق روال ثابت این برنامه، مجری در ابتدای بحث چند موضوع را به عنوان مقدمه مطرح می کند و بر مبنای آن نتیجه می گیرد.
در ادامه این برنامه، یکی از پیروان فرقه "کابالا" (نوعی عرفان صهیونیستی) مجال یافت که با استفاده از تریبون بی بی سی درباره دلایل فاصله گرفتن خود از دین سخن بگوید.
***سفر به سرزمین های غیراسلامی حرام است!
شیخ "عبدالله السویلم" خطیب مسجد جامع خالد بن سعود در ریاض پایتخت عربستان و نیز عضو کمیته "مناصحه"(کمیته مشورتی) تاکید کرد که "سفر به بلاد کفر حرام قطعی است و به مسافران هشدار داد؛ مبادا کسی که در بلاد کفر بمیرد، وارد جهنم شود".
وی در گفت وگو با روزنامه "الحیاه" اظهار داشت: "سفر به خارج شرعا حرام است مگر آنکه ضرورت ایجاب کند که در این صورت نیز تحت شرایطی امکان پذیر می باشد؛ نخست آنکه باید اعتقادی راسخ داشته باشد تا او را از شک و شبهه دور نگه دارد و نیز از ایمانی قوی برخوردار باشد تا او را از شهوات باز دارد و هرکسی که نگران است مبادا در دام محرمات مانند شرب خمر گرفتار آید، حتی در مواقع ضروری نیز، سفر وی جایز نیست".
السویلم خاطرنشان کرد: این ترس وجود دارد که مبادا کسی که در بلاد کفر بمیرد از اهل جهنم باشد، زیرا مسلمان وظیفه دارد که از بلاد کفر مهاجرت کند، چه برسد به اینکه به آنجا سفر کند.
عضو کمیته مناصحه گفت: زندگی با شخص کافر و نگاه کردن به او، از مسایلی است که خداوند نمی پسندد. اما سفر به کشوری که اجرای شریعت خداوند در آن نمود دارد، اشکال کمتری است؛ زیرا صدای اذان در آنجا شنیده می شود و نماز در آنجا اقامه می شود.
وی تصریح کرد: "مسلمان باید تابع قرآن و سنت باشد و از موارد خلاف شرع دوری گزیند. سفر به بلاد کفر به قصد تجارت و تحصیل حرام است؛ مگر آنکه ضرورتی حتمی وجود داشته باشد و منطبق با شروط باشد. اما تاسیس مؤسسات تجاری کوچک در خارج از کشور، نوعی بازیچه قرار دادن خود و دین و اعتقادات است؛ مگر آنکه قراردادهای بزرگی به نفع مسلمانان و مورد نیاز مسلمانان باشد که در این صورت، ممکن است بلامانع باشد".
***کوچه علی چپ پیدا شد + عکس
وقتی حدود 100متر از میدان ولایت به سمت میدان سپاه حرکت می کنی به یک کوچه می رسی.
ناگهان یک تابلوی بزرگ آبی رنگ چنان به ذوقت میزند و تعجبت را بر می انگیزد که کنترل فرمان اتومبیلت را ازدست می دهی: "کوچه علی چپ"[!!!]


چندبار این کلمه را زیر لب زمزمه می کنی، ابتدا خنده ات می گیرد اما وقتی به صف اتومیبل های پشت سرت که مانند تو توقف کرده اند و بدون اینکه بوقی بزنند که راه را بازکنی و یک ترافیک خودساخته را ترتیب داده اند تازه متوجه می شوی که آن ها هم مانند من هم می خندند و مهمتر از همه گریه هم می کنند از این کج سلیقه گی.
***قتل‌های زنجیره‌ای تکفیری‌ها بر سر جهاد نکاح
نیروهای تکفیری به دلیل کمبود مجاهد زن برای جهاد نکاح به نزاع با یکدیگر پرداخته‌اند و یکدیگر را به قتل رسانده‌اند.
سایت ادیان نیوز خبر داد: درحال حاضر به دلیل کمبود مجاهده ی زن برای جهاد نکاح، نیروهای تکفیری به نزاع با یکدیگر پرداخته اند و اقدام به قتل دیگر منافقان کرده اند!
پیش از این «محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان با صدور فتوایی اعلام کرده بود که حتی زنان شوهردار هم می توانند تن به “جهاد نکاح” دهند. بدنبال این شاهکار منحصر بفرد، شیخ «ناصر بن سلیمان بن محمد العمر» یکی دیگر از شیوخ سلفی سعودی با صدور فتوایی جدید، «جهاد نکاح با محارم» را نیز حلال اعلام کرد.
بر اساس فتوای وی، اگر مجاهدان راه حق! برای برآوردن نیازهای خود دسترسی به دختران و یا زنان غیرمَحرم نداشتند،‌ می توانند با بانوان و دوشیزگان مَحرم خود اقدام به انجام عمل زناشویی کنند.
گفتنی است در حال حاضر به دلیل کمبود زنان مجاهد برای خدمت رسانی به رزمندگان و انجام «جهاد نکاح»، نیروهای تکفیری به نزاع با یکدیگر پرداخته و اقدام به قتل دیگر همکیشان خود کرده اند!
یکی از زنان جهاد نکاح در گفتگو با شبکه ی رسمی سوریه گفت: «در یک شب، ده نفر به خاطر تماس جنسی با من کشته شدند که قاتل آنها هم رئیس آن مجموعه بود.»
***دزدی که گوینده صدای آمریکا شد
گوینده صدای آمریکا به علت نبود آزادی در کشور از ایران خارج نشد بلکه وی به سبب دزدی که انجام داده بود، مجبور به فرار از کشور شد.
سایت امپراتوری دروغ در گزارشی به معرفی علیرضا طاهری از گویندگان شبکه صدای آمریکا(‏VOA)‏ پرداخت.
در بخشی از این گزارش می‌خوانید: علیرضا طاهری در گذشته یکی از اعضای قدیمی‌حزب توده در ایران بود و مانند بسیاری از هم‌قطاری‌هایش برای رسیدن به مال و ‏مقام از تفکراتش و اعتقاداتش برید.‏
یکی از دلایل خروج او از ایران، نبود آزادی در کشور نبود، بلکه وی به سبب دزدی مجبور به فرار از کشور شد.
***بازگشت جریان مشکوک ترویج بی‌حجابی با طرحی جدید
هنوز مدت زمان زیادی از ترویج نوع نابه‌هنجاری از پوشش بانوان، معروف به ساپورت نگذشته است که این بار در خیابان‌های شهر تهران، شاهد گسترش آرام و بی‌سروصدای نوعی دیگر از بی‌حجابی هستیم.
ظاهر شدن دخترانی بدون داشتن روسری در خودرهای شخصی در کنار یک راننده مرد، بار دیگر گواه بر فعالیت سازماند دهی شده ای برای ترویج نوع دیگری از بدحجابی در بین مردم است.
طبق مشاهدات بسیاری از افراد که در محدوده برخی خیابان های پر تردد شهر صورت گرفته است، به تازگی ماشین هایی دیده می شوند که سرنشین جلوی آن دخترانی هستند که روسری را از سر خود برداشته و کاملا بی حجاب شده اند و راننده مردی نیز بدون داشتن مقصدی معین در حال چرخاندن این مانکنان در خیابان هستند، که نمونه این خودرو ها را می توان عصر هنگام در محدوده خیابانی نظیر شریعتی از جنوب به سمت شمال مشاهده کرد.
این نخستین بار نیست که این قبیل پوشش‌های نا به هنجار توسط مانکن هایی در سطح شهر تبلیغ می شوند. به عنوان نمونه پوشش ساپورت که بالاتر گفته شد، نخستین بار توسط دختران مانکن و با حضور در پاساژ ها و مراکز خرید در حالی که این نوع پوشش را بر تن داشتند، در میان مردم تبلیغ و شروع به گسترش کرد.
این در حالی بود که قیمت این نوع پوشش در همان زمان نیز بسیار ارزان بوده و در بسیاری از مغازه ها می‌شد آن را با قیمتی نظیر 5 هزارتومان نیز خریداری کرد. اکنون نیز، حضور چنین مانکن هایی در داخل ماشین هایی که سطح شهر را بدون مقصد خاصی در حال چرخیدن هستند با وجود آنکه علی الظاهر هیچ گونه سود مادی نیز برای آنان ندارد، نشان دهنده آن است که جریانی پشت پرده این قضایا وجود دارد که پله به پله در حال کشاندن بدنه جوان جامعه به سمت بی حیایی، بی حجابی و بی عفتی است و اینک بعد از گسترش موفق پوشش ساپورت، در حال پیاده سازی مرحله بعدی برنامه خود هستند.
***رسوایی مبلغان وهابی در یک برنامه تلویزیونی
مجری سرشناس عربستانی از مبلغان سلفی و وهابی که جوانان عرب را به جنگ و خون ریزی تشویق می‌کنند، خواست مردم را به حال خود بگذارند و شر خود را کم کنند.
شبکه العالم گزارش داد: "داود شریان" در برنامه "الثامنه" (ساعت8 ) در شبکه تلویزیون «ام بی سی» عربستان، از دو تن از مبلغان افراطی به علت دعوت آنان از جوانان برای رفتن به جنگ در سوریه به شدت انتقاد کرد.
شریان در این برنامه خطاب به العریفی مبلغ سلفی سعودی و همتای سوری اش عدنان العرعور که مقیم عربستان است گفت: "ما از شما و اقدامات شما به تنگ آمده ایم. ما را از شر خود خلاص کنید. لعنت بر شما."
در ابتدای این برنامه، گزارشی از قسمتهای قبلی آن درباره موضوع جنگ در سوریه پخش شد. در آن قسمتها "محمد العریفی" از مبلغان سعودی یک مادر سعودی را دروغگو خطاب کرد. این مادر سعودی که با نام "ام محمد" به بینندگان معرفی شده بود، به شدت از رفتن فرزندش به سوریه ناراحت بود.
اظهارات توهین آمیز العریفی، با واکنش بسیاری در شبکه های اجتماعی همراه شد، به صورتیکه هشتگی در توییتر تحت عنوان "العریفی اشک مادر محمد را به تمسخر می گیرد" به راه افتاد. شرکت کنندگان در این فراخوان خواستار عذرخواهی و یا بازخواست العریفی شدند.
***تاکنون 300 هزار نفر «من روحانی هستم» را دیده‌اند
برخی رسانه‌ها از توزیع سی‌دی می‌گفتند در حالی که مستند در قالب فروش اینترنتی توزیع شده است و بقیه توزیع آن در حد نمایش دانشگاهی است.
گروه چندرسانه‌ای شفق‌مدیا طی بیانیه‌ای نوشت: با آغاز هفته جاری در فضای رسانه ای کشور یک تندباد وزید و گردو غبار فضا را گرفت.
دستگاه جنجال رسانه ای گروهی خاص این بار با حمله به فیلم من روحانی هستم ساخته گروه چند رسانه ای شفق تلاش کردند تا آن را یک سی دی تخریبی علیه رئیس جمهور معرفی کنند.
این رسانه ها که آشکارا از فیلمی صحبت میکردند که تاکنون آن را ندیده بودند سعی در القای یک پروژه نوارسازی داشتند. حال آنکه این مستند چهار ماه پیش در فضای رسانه ای کشور معرفی شده و در چندین دانشگاه بزرگ کشور دیده شده بود.
رسانه ها از توزیع سی دی میگفتند در حالیکه مستند در قالب فروش اینترنتی توزیع شده است و بقیه توزیع آن در حد نمایش دانشگاهی است. چند روزنامه کشور به طور زنجیروار شروع به تهمت و تهدید کردند. در روز ابتدایی هجمه با یک مقام رسمی دولت مصاحبه کردند و او با خطاب کردن «تله‌های انفجاری»، «توپخانه» و «تخریب‌چیان» فضایی بیگانه با فضای رسانه ای و فرهنگی را در مورد این مستند ایجاد کرد.
وقتی پیام به افکار عمومی رسید این رسانه ها رسوا شدند. مردم با دیدن این مستند مشاهده کردند نه تنها هیچگونه تخریبی در آن موجود نیست بلکه حتی متن فیلم نیز از خاطرات آقای روحانی و دیگر نزدیکان ایشان است. و حالا باید این رسانه ها به افکار عمومی کشور پاسخ دهند که با چه هدفی سعی در آشفته کردن اذهان مردم داشته اند؟! با چه هدفی اذهان عمومی را مشوش کردند و به مردم دروغ گفتند؟!
***نظر غرضی درباره عدم انصراف مردم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص علت عدم استقبال مردم از انصراف دادن از یارانه‌ها اظهار داشت: مردم احساس کردند بهتر است خودشان به پول خود مدیریت کنند تا این که مدیریت این پول را به دولت‌ها بسپارند.
محمد غرضی در خصوص علت عدم استقبال مردم از انصراف یارانه‌ها اظهار داشت: مردم احساس کردند بهتر است خودشان به پول خود مدیریت کنند تا این که مدیریت این پول را به دولت‌ها بسپارند.وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت‌ها پول مردم را می‌گیرند و خوب هزینه نمی‌کنند مردم ترجیح می‌دهند خودشان به پول خود مدیریت داشته باشند؛ آنها با این کار به دولت گفتند نمی‌خواهیم شما پول ما را مدیریت کنید و خودمان می‌توانیم پول خودمان را مدیریت کنیم؛ بالاخره عقل مردم بیشتر از عقل دولت است.
***اعترافات تروریست‌های النصره در برابر دوربین

چند عضو گروهک تروریستی جبهه النصره که به دست نیروهای ارتش سوریه اسیر شده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار العالم، به دست داشتن در اقدامات تروریستی علیه تاسیسات دولتی و اموال عمومی در مناطق مختلف سوریه اعتراف کردند.
چند عضو گروهک تروریستی "جبهه النصره" که به دست نیروهای ارتش سوریه اسیر شده‌اند، در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار العالم، به کسب دستور از بیگانگان و دست داشتن در اقدامات تروریستی علیه تاسیسات دولتی و اموال عمومی در مناطق مختلف سوریه اعتراف کردند.
این ترورریست ها در گفت وگو با خبرنگار ما اعتراف کردند که دستور اجرای اقدامات تروریستی خود برای انهدام تاسیسات دولتی و غیردولتی سوریه را از عرب ها و ترک ها کسب می کردند.
این تروریست های اسیر شده با اعتراف به این که عناصری با تابعیت های مختلف به ویژه ترکیه ای، لیبیایی، فرانسوی، مصری، افغانستانی، چچنی، اردنی و الجزایری در سوریه می جنگند، تاکید کردند که این عناصر، افراد مسلح را با انواع سلاح ها آموزش می دادند و حتی مراکزی با مدیریت این بیگانگان برای آموزش دروس دینی به افراد مسلح دایر شده است و به آنها تلقین می شود که در سوریه، با "کفر" می جنگند و در صورت کشته شدن، وارد بهشت خواهند شد.
عناصر اسیر شده گروهک تروریستی النصره در ادامه اعترافات خود خاطرنشان کردند که سرکردگان النصره عملیات خود را با گروه تروریستی موسوم به "ارتش آزاد" تقسیم می کردند اما در مناطق مختلف سوریه با عناصر "داعش" درگیری داشته اند.
این افراد در پایان به برخورد خوب و انسانی نیروهای ارتش سوریه پس از اسارت اشاره کردند و گفتند: برخلاف آنچه گفته می شود، ارتش سوریه با آنها برخوردی بسیار خوب دارد و برای آنها غذا و آب فراهم کرده و هیچ گونه برخورد خشونت آمیزی با آنها نداشته است.
***چرا به آن مرد که رفته است فحش می‌دهند؟
آن مرد که رفته است با برنامه‌ریزی برای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها، کشور را از واردات چیزی حدود 10 میلیون لیتر بنزین در روز بی‌نیاز کرد، اما امروز در دولت تدبیر و امید، وزیر نفت درصدد واردات روزانه 10 میلیون لیتر بنزین است.
مهدی کوچک زاده در وبلاگ شخصی‌اش آورده است: یک دلیل بسیار کوچک کینه عمیق کانون‌های ثروت و قدرت (بخوانید سربازان جبهه مرفهین بی‌درد یا همان اسلام آمریکایی) از آن مرد که رفته است، می‌تواند این باشد که:
در همین اواخر آن مرد که رفته است با برنامه‌ریزی برای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها، کشور را از واردات چیزی حدود 10 میلیون لیتر بنزین در روز بی‌نیاز کرد، اما امروز در دولت تدبیر و امید وزیر محترم نفت یا یار دست راست همان سرکرده فتنه و منعقد کننده قرارداد ننگین کرسنت! که در همان زمان حسن روحانی آن قرارداد را مضر به حال منافع کشور ارزیابی کرد با بهانه آلوده بودن بنزین داخلی دوباره درصدد واردات روزانه 10 میلیون لیتر بنزین است!
می‌دانید اگر واردات هر لیتر بنزین موجب تنها یک سنت تأکید می‌کنم تنها یک سنت پر شدن جیب بعضی‌ها بشود این مبلغ روزانه برابر با 10 میلیون سنت یا به عبارتی 100 هزار دلار در روز و به عبارت دیگر (365*100000=36500000 )دلار در سال می‌شود که به نرخ امروز دلار (3200 تومان) برابر می‌شود با (36500000*3200=116800000000) تومان نمی‌توانید بخوانید؟
می‌شود 116 میلیارد و 800 میلیون تومان که می‌شود با آن یازده هزار و 680 فقره وام 10 میلیون تومانی داد! حالا فهمیدید چرا باید آن مرد که رفته است نابود شود؟ در آینده نزدیک باز هم دلایل بیشتری از جنایات آن مرد در حق کانون‌های قدرت و ثروت و یاران اسلام آمریکایی روشن می‌شود!
**** در تعامل با دولت چیزی بیشتر از این به دست نمی‌آوریم
سید محمد خاتمی در جلسه‌ای گفته ‌است: در تعامل با دولت روحانی ما چیزی بیشتر از این به دست نمی‌آوریم و نباید هم توقع بیشتر از این داشته ‌باشیم.
همین که فضا باز شده خوب است. دعا کنید او موفق شود چون سرنوشت ما به هم گره خورده‌ است. باید تا انتخابات مجلس صبر کنیم و از ظرفیت روحانی برای عبور از بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان استفاده کنیم. بعد از شکل‌گیری ترکیب مجلس و روشن شدن وزن سیاسی در آن برای ادامه نوع تعامل با دولت تصمیم می‌گیریم.
***ناطق نوری مدرسه علمیه تاسیس کرد
ناطق نوری اخیراً در منطقه لواسان اقدام به تأسیس یک مدرسه علمیه کرده و شخصاً اداره آن را بر عهده گرفته ‌است.
وی همچنین در هفته جلسات درس اخلاق برای طلاب این مدرسه دارد.
ناطق نوری همچنین بعضی از جلسات و گعده‌ها و ملاقات‌های سیاسی‌اش را هم در همین مدرسه (مدرسه امام‌ حسن مجتبی(ع)) انجام می‌دهد.
گفته‌ شده است که سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی در این مدرسه با وی ملاقات کرده‌اند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    20 6
    ان مرد رفت آقاي کوجک زاده مطمئن باش که اين کوچک مرد هم خواهد رفت چون که اصلا به اشتباه امده بودند
  • مريم IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    6 15
    روحاني بذار هر چي دلشون ميخواد بگن ما دوست داريم
  • هموطن IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 1
    در مورد اخبار مربوط به بي حجابي بايد بگم متاسفانه مترو هاي تهران هم مكاني براي به نمايش گذاشتن خانومايي بي حجاب و بي روسري شده به نظر من بايد شديدا با اين افراد برخورد بشه اينجا سرزمين اسلامي هست و ما به دولت و نظامي راي داديم كه حجاب با تمام شئونانتش در آن رعايت بشه حالا اگه عده اي با هر قصد و نيتي قصد ايجاد اختلال دراين امر رو دارند بايد شديدا به عنوان مجرم باهاشون برخورد بشه چرا بايد خيابانهاي تهران به عنوان پايتخت يك كشور اسلامي تبديل به محلي براي خودنمايي و شو بشه .توي اين مترو بخش خانومها كه البته آقايان هم كاملا مي توانند اين قسمتها رو زير نظر داشته باشند به راحتي روسري ها كاملا از سر يك عده كنار ميره و منتظرن تا كسي اعتراض كنه حسابي از خجالتش دربيان. پيشنهاد مي كنم ترتيبي اتخاذ بشه كه قسمت خانومها كاملا از قسمت آقايان منفك شده و امكان رويت وجود نداشته باشه تا اين مكان از لوث چنين
  • علي IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سخت است ازاد کردن کساني مه زنجير هاي خود را ميپرستند